تحقیقات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی تهران برای دستگیری این قاچاقچی سابقه‌دار زمانی آغاز شد که گزارشی درخصوص فروش گسترده مشروبات الکلی در شرق تهران در اختیار پلیس قرار گرفت.

در این گزارش آمده بود مرد جوانی با اجاره یک انبار در منطقه بومهن، اقدام به انتقال محموله‌های بزرگ مشروبات الکلی به این انبار کرده و سپس با استفاده از چند خودروی سواری و وانت، محموله‌های قاچاق را در شهر توزیع می‌کند.

با گزارش این ماجرا به قاضی محمدزاده- بازپرس شعبه اول دادسرای قاچاق کالا و ارز- گروهی از کارآگاهان برای دستگیری جوان قاچاقچی وارد عمل شدند و با شناسایی انبار مشروبات الکلی در بومهن آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

وقتی مشخص شد چند روز قبل یک محموله بزرگ مشروبات الکلی در این انبار تخلیه شده است، ماموران با دریافت دستور قضائی وارد آنجا شده و صدها بطری انواع مشروبات الکلی را که در آنجا نگهداری می‌شد کشف کردند.

با کشف این محموله،مالک انبار دستگیر و  در جریان بازجویی‌های قضائی مدعی شد انبار خود را چندی قبل به مردی جوانی برای نگهداری پوشاک اجاره داده و از ماجرای نگهداری محموله قاچاق در آنجا خبر ندارد.

با این اظهارات، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد مردی که این انبار را اجاره کرده جوانی به نام بابک است، کارآگاهان ردیابی‌های تخصصی برای دستگیری او را آغاز کردند و با کمک مالک انبار موفق شدند مرد جوان را در یک قرار ملاقات صوری در شرق تهران دستگیر کنند.

مرد جوان که تا کنون ۳ بار به اتهام خرید و فروش مشروبات الکلی از سوی پلیس بازداشت و روانه زندان شده است وقتی مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت با اعتراف به نگهداری محموله قاچاق گفت: پس از آنکه از زندان آزاد شدم با اجاره انباری در بومهن، شروع به خرید و فروش مشروبات الکلی کردم.

من با وجود اینکه قانون مربوط به جرایم قاچاق مشروبات الکلی را به خوبی بلد بودم و می‌دانستم درصورت دستگیری چه مجازاتی در انتظارم است، ماهی یک بار اقدام به خرید محموله‌های بزرگ از مرزهای غربی کشور کرده و سپس آن را به وسیله کامیون به این انبار منتقل می‌کردم. سپس با استفاده از خودروهای سواری یا وانت، این محموله را به داخل شهر منتقل کرده و به مشتریانم می‌فروختم.

پس از مدتی از آنجا که مشتریان زیادی پیدا کرده بودم، هر ۲۰ روز یک بار اقدام به خرید محموله جدید کرده و با فروش آن پول زیادی به جیب می‌زدم.

پس از اظهارات متهم، در حالی که کارشناسان گمرک ارزش محموله‌های کشف شده از مرد جوان را حدود ۲۵۰ میلیون تومان تعیین و از دادگاه درخواست مجازات او را کرده بودند، بازپرس محمدزاده برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد و جوان قاچاقچی با قرار وثیقه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی راهی زندان شد.

بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز با بیان این خبر گفت: براساس قانون، قاچاقچیان مشروبات الکلی علاوه بر مجازات حبس به جریمه‌ای معادل ۱۰ برابر ارزش محموله‌ کشف شده از آنها محکوم می‌شوند و دادسرای قاچاق کالا و ارز به شدت با این افراد برخورد کرده و آنها را به مجازات قانونی خود می‌رساند.

کد خبر 56363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز